تولید مربای کاربردی از مخلوط هویج و پالپ

مصرف کنندگان میز عسلی فلزی در حال حاضر غذاهای کاربردی را می خواهند که سالم، ایمن، از نظر تغذیه ای بالا، غنی از آنتی اکسیدان ها و بدون افزودنی های مصنوعی باشند.

غذاهای کاربردی را به‌عنوان غذاهای فرآوری‌شده و طبیعی شناسایی کرد که وقتی به‌طور معمول به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع در سطوح کارآمد مصرف شوند، تأثیرات مثبت بالقوه‌ای بر سلامتی دارند و ممکن است خطرات بیماری‌ها را کاهش دهند.

غذاهای کاربردی وقتی به طور منظم در یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، نیازی به نسخه پزشکی ندارند.

تولید غذاهای کاربردی شامل توسعه دستور العمل های جدید، استفاده از فناوری پیشرفته و پردازش نوآورانه مورد استفاده در تولید محصولات غذایی برای افزایش کیفیت آنها و حفظ حداکثر ارزش ترکیبات زیست فعال است.

در بسیاری از نشریات، مربای هویج ژله ای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر مرگ کلی، به ویژه مرگ و میر قلبی عروقی مرتبط است. آنتی اکسیدان های رژیمی اکسیداسیون را مهار کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

آنتی اکسیدان های محصولات کشاورزی خراسان رضوی غذایی برون زا (توکوفرول ها، کاروتنوئیدها، ترکیبات فنلی و آسکوربیک) به عنوان دومین مکانیسم دفاعی برای سلول ها اندام ها پس از آنزیم های آنتی اکسیدانی تولید شده توسط اندام های مختلف بدن عمل می کنند.

استفاده از ترکیبات زیست فعال یا انواع مختلف میوه یا سبزیجات غنی از مواد فعال زیستی، به ویژه زمانی که بسیاری از آنها برای ایجاد یک محصول جدید ترکیب شوند، می تواند در توسعه غذاهای کاربردی مفید باشد.

هویج و سیب زمینی شیرین دارای تعداد زیادی مواد مغذی مانند فنل ها، B-کاروتن، فیبر غذایی، ویتامین ها (C، B، A، E، و K) و مواد معدنی هستند.

غلظت کاروتنوئیدها (26.55 میلی گرم در 100 گرم) برای هویج نارنجی تیره، (5.99 تا 12.52 میلی گرم در 100 گرم) برای هویج نارنجی، (0.47 تا 0.56 میلی گرم در 100 گرم) برای هویج زرد بود.

هویج و سیب زمینی شیرین دارای منابع خوبی از آنتی اکسیدان های رژیمی هستند، به ویژه بتا کاروتن که با تعدیل نشانگرهای زیستی خاص، عوارض و مرگ و میر قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بتا کاروتن ظرفیت آنتی اکسیدانی کل (TAC) را در پلاسما افزایش می دهد، هیدروپراکسیدهای لیپیدی را مهار می کند و LDL اکسید شده (ox-LDL) را افزایش می دهد که باعث ایجاد بیماری آترواسکلروتیک و بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

بتاکاروتن با کاهش گونه‌های فعال اکسیژن نیتروژن، عملکرد پانکراس را تقویت می‌کند و مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد.

بتاکاروتن دارای فواید محصولات شرکت آراد برندینگ بسیاری مانند پروویتامین A، ترمیم بافت‌ها، حمایت از بدن برای مبارزه با عفونت‌ها، تغذیه بافت‌های اپیتلیال در ریه‌ها و پوست، جلوگیری از بیماری‌های چشمی، محافظت در برابر پرتو، ضد جهش زایی و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها است.

هویج و سیب زمینی شیرین یکی از غنی ترین منابع بتاکاروتن هستند که مخلوط آنها محصولی با محتوای آنتی اکسیدانی و ارزش بیولوژیکی بالا می دهد. هدف این مطالعه ارزیابی انواع جدید مربای کاربردی تولید شده از تفاله هویج و سیب زمینی شیرین با دستور العمل های مختلف است.

  • منابع:
    1. Functional jam production from blends of carrot and sweet potato pulp
  • تبلیغات:
    1. کاربردهای معمولی هیدروژل های پلیمری
    2. روش تکثیر بذر درخت بادام هندی
    3. انواع دمپایی روفرشی خاص که بسیار توصیه شده است
    4. روش تولید تخمه آفتابگردان از ابتدا تا رسیدن به دست مصرف کننده