خفاش های نوک طلایی موجودات عجیبی هستند

خفاش های نوک طلایی موجودات عجیبی هستند. در شب، آنها زیر طبقه را برای عنکبوت های گوی بافی شکار می کنند و آنها را با احتیاط از تارهای چسبناکشان می چینند.

در روز، کاردستی با بطری آنها در زیرزمین های حفاری شده در پایین لانه هایی که توسط دو پرنده جنگل های بارانی ساخته شده اند، می خوابند.

متأسفانه، در حالی که لانه‌های جنگل‌های بارانی آنها معمولاً آنها را از آتش در امان نگه می‌دارند، تحقیقات جدید ما نشان می‌دهد که دیگر تضمینی نیست. جنگل های بارانی در مناطقی رشد می کنند که معمولاً توسط آتش سوزی نمی سوزند.

اما پیش از تابستان سیاه آتش سوزی 2019/2020، بسیاری از این مناطق خشک شده بودند و زمینه را برای آتش سوزی هایی با اندازه و شدت بی سابقه فراهم کردند.

در نتیجه، طرز تهیه کوفته مناطق وسیعی از جنگل های بارانی در امتداد سواحل جنوب شرقی استرالیا به شدت سوختند.

مطالعه ما پیش‌بینی‌های متخصص را تأیید می‌کند که لانه خفاش نوک طلایی وابسته به جنگل‌های بارانی به شدت ضربه خواهند خورد. متوجه شدیم که آتش سوزی باعث کاهش زیادی در زیستگاه مناسب شده است.

مانند پرندگان، بسیاری از گونه‌های خفاش استرالیا در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی هستند.

برخی در هوای آزاد سریع پرواز می کنند در حالی که برخی دیگر به آرامی با چابکی در میان پوشش گیاهی به هم ریخته پرواز می کنند.

خفاش ظریف با نوک طلایی یک “متخصص درهم و برهم” است، در زیر طبقه شکار می کند و عنکبوت های گوی باف مورد علاقه خود را بدون اینکه گرفتار شود از تارهایشان بیرون می آورد.

بال های آن برای پرواز آهسته و دقیق بهینه شده اند.

خفاش‌های با نوک طلایی به طرز شگفت‌آوری در اتاقک‌هایی که زیر لانه‌های معلق استادانه دو پرنده، اسکرابر گلو زرد و ژریگون قهوه‌ای حفر می‌کنند، نشسته‌اند.

این پرندگان لانه‌های خود لوستر جدید پذیرایی را در تکه‌هایی از پوشش گیاهی مرطوب می‌سازند، که به جنگل‌های اکالیپت خشک‌کن در امتداد شبکه‌ای از خطوط خندق، بالا و پایین سواحل شرقی استرالیا نفوذ می‌کند.

پرندگان بالای تخت هستند و خفاش های کوچک هر شش گرم در زیرزمین جا باز می کنند. خز پشمی و طلایی رنگ خفاش‌های خفاش با خانه‌های پرنده خزه‌ای آنها مطابقت دارد.

این پناهگاه‌های جنگلی بارانی در طول روز به این خفاش‌ها دسترسی به جنگل‌های مرطوب و خشک را می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد در شب به طور گسترده‌تری به جستجوی علوفه بپردازند.

  • منابع:
    1. This spider-eating, nest-sharing bat was once safe from fire – until the Black Summer burnt its rainforests
  • تبلیغات:
    1. میوه فروشی که یک شبه میلیاردر شد
    2. یافتن انگشتر یعقوب نبی در مصر خبرساز شد
    3. مردی با فلش مموری بی خواب شد
    4. تاثیر خوردن گلاب در دوران بارداری بر شنوایی نوزاد!