لباس رسمی چیست؟

لباس رسمی لباسی است مدل لباس مجلسی ساده و شیک زنانه که برای رویدادهای بسیار رسمی مانند عروسی، رقص و دیگر مناسبت های خاص مناسب است.

این نوع لباس ها به طور کلی به دو دسته کراوات سفید و کراوات مشکی تقسیم می شوند. تعیین اینکه در یک رویداد رسمی چه بپوشید به زمان روز و زمینه رویداد نیز بستگی دارد.

مگر اینکه در دعوتنامه به طور خاص خلاف آن ذکر شده باشد، لباس رسمی معمولاً به معنای یک پاپیون مشکی و تاکسیدو برای مردان و یک لباس شب یا لباس کوکتل بسیار هوشمند برای زنان است.
کراوات سفید رسمی ترین لباس رسمی است.

زمانی که در دعوت نامه کراوات سفید یا لباس شب آمده است، از مرد انتظار می رود که یک دمپایی مشکی با شلوار مشکی با نواری از ساتن مشکی در قسمت بیرونی و آویزهای سفید بپوشد.

در زیر دم، وزن بلوک سقفی پیراهن سفید جلو سفت با یقه بال، پاپیون سفید و جلیقه سفید بپوشد. کفش ها باید چرم مشکی باشند.
میخ های پیراهن و دکمه سرآستین باید سفید یا نقره ای باشد.

لوازم جانبی اختیاری شامل یک مربع جیبی سفید و بوتونیه سفید است.

دستکش های سفید عصر نیز ممکن است پوشیده شوند، اگرچه برای اکثر رویدادها غیر معمول هستند.

کلاه بالای سیاه نیز برای لباس رسمی کراوات سفید سنتی است.
برای خانم ها، ظرف ژله تک نفره همراهی مناسب برای لباس رسمی کراوات سفید، لباس مجلسی است. بسته به رویداد، ممکن است پوشیدن لباس مجلسی که شانه ها را نمی پوشاند نامناسب باشد.

اگرچه لباس مجلسی مناسب‌تر است، اما الزامات سخت‌گیرانه تا حدودی آرام‌تر شده‌اند، و یک لباس شب تا زمین اغلب قابل قبول است.

لباس های کوکتل یا چایی واقعا مناسب نیستند.
دستکش های بلند، معمولاً به رنگ سفید، نیز رایج هستند.

آنها هنگام نشستن برای شام برداشته می شوند. جواهرات معمولاً از فلزات و سنگ های گرانبها ساخته می شوند و الماس همیشه یک انتخاب محبوب است. دستبند باید روی دستکش پوشیده شود.

پوشش یا شال و کفش مجلسی مناسب باید این لباس را کامل کند.
کراوات مشکی یا “ژاکت شام” کمی رسمی تر از کراوات سفید است. برای مردان باید یک تاکسیدو استاندارد متشکل از یک کت کوتاه مشکی یا ژاکت شام و یک شلوار مشکی همسان بپوشند که معمولاً یک نوار ساتن مشکی در قسمت بیرونی آن قرار دارد.

یک پیراهن لباس بلوچی زاهدانی لباس سفید با جلوی ساده یا پلیسه دار و یقه بال یا روبه‌رو باید همراه با کمربند مشکی یا جلیقه شب پوشیده شود. همانطور که از نام آن پیداست، یک پاپیون مشکی نیز لازم است.

یک مربع جیبی سفید نیز می تواند اضافه شود. کفش ها نیز باید مشکی باشند، معمولاً از چرم لاک.

  • منابع:
    1. ?What is Formal Attire
  • تبلیغات:
    1. گلیم و نحوه ساخت فرش را شرح می دهند
    2. سفرهای بین شهری را با این وسیله طی کنیم
    3. زردآلو خشک از نظر کل قند کمتر و دو برابر کلسیم دارد
    4. بازگشت دوباره بیل گیتس به صدر جدول پس از ۱۲ سال