کاپشن اسپرت مردانه ای که جان یک موتور سوار را نجات داد

توسعه اولیه کاپشن های موتور سیکلت با شرکت هایی مانند Schott که در سال 1913 تاسیس شد آغاز شد و در دهه 1920 شروع به تولید کت های موتور سیکلت کرد.

در دیترویت، شرکت Joseph Buegeleisen تجارت خود را در سال 1933 با ارائه لوازم جانبی موتور سیکلت و کیف های زین آغاز کرد و در دهه 1940 شروع به تولید ژاکت های موتور سیکلت کرد.

یکی دیگر از شرکت‌های پیشگام کت‌سازی که هنوز هم وجود دارد، هارلی دیویدسون است که کت‌های خود را نیز در دهه 1940 عرضه کرد.

از کاپشن های موتور سیکلتی نیز می توان به عنوان کاپشن اسپرت مردانه استفاده شود.

داده‌های گزارش MAIDS نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از سوارکاران (36٪) ژاکت‌هایی (مثلاً جین یا نایلون) می‌پوشیدند که محافظت متوسط را تضمین می‌کرد.

تقریباً 21٪ از ژاکت های سنگین تر استفاده می کردند، به عنوان مثال. ساخته شده از کولار یا چرم مصنوعی، در حالی که 17٪ از موتورسواران از کت های چرمی استفاده می کردند.

این لباس ها دارای محل تهویه تابستانی، آستر جداشدنی برای هوای سرد و مدل های مقاوم در برابر باد و باران هستند. مواد نساجی با استفاده از فناوری بهبود یافته اند تا نرم تر شوند و محافظت بالایی داشته باشند.

لباس های نساجی ارزان تر از لباس های چرمی هستند. آنها علاوه بر محافظت بالا، ظاهر و طراحی را تغییر شکل نمی دهند. این لباس ها را می توان با رنگ ها، طرح ها و مدل های مختلف تولید کرد.

ایجاد راحتی برای راننده در طراحی ژاکت مهم است. احساس راحتی در هنگام رانندگی به راننده کمک می کند تا در موقعیت های احتمالی پرخطر دقت بیشتری داشته باشد و رفلکس های دقیق تر و سریع تر داشته باشد.

رطوبت، انتقال حرارت و نفوذپذیری هوا بر راحتی لباس تأثیر دارد. به هر حال، لباس موتور سیکلت مانع از تبادل حرارت بین بدن موتورسوار و محیط می شود.

رانندگان موتورسیکلت به دلیل زیبایی ظاهری لباس های چرمی را ترجیح می دهند. عناصر اساسی وجود دارد که باید در لباس راننده موتور سیکلت گنجانده شود.

لباس ها باید رانندگان موتورسیکلت را از صدمات احتمالی محافظت کرده و دارای عایق حرارتی باشند.