استفاده از الکل طبی 99 درصد موجب افزایش دوقلوزایی در گوسفندان شد

هنگامی که صحبت از محافظت از کارکنان مطب و همچنین بیماران در برابر انتقال عوامل بیماری زا می شود، بهداشت دست نقش برجسته ای دارد.

در اینجا مهمتر از همه ضدعفونی با الکل طبی 99 درصد است که کارایی و محافظت از پوست را ترکیب می کند.

علاوه بر موانع مکانیکی مانند پوشیدن دستکش، نظافت (شستشو) و ضدعفونی دست ها از مهمترین اقدامات بهداشتی در مطب است.

کمک فعلی مؤسسه رابرت کخ (RKI) به “روز بین المللی بهداشت دست” که سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2009 آغاز کرد، با انواع ضدعفونی کننده های دست مبتنی بر الکل طبی 99 درصد سروکار دارد.

بر اساس RKI، الکل طبی 99 درصد ها به طور قابل توجهی توسط پوست بهتر از مواد شوینده دست تحمل می شوند.

با استفاده کافی از محافظت از پوست و مراقبت از پوست، استفاده از آنها، بر خلاف شستن دست، با خطر درماتوز تحریکی همراه نیست. علاوه بر این، ایجاد مقاومت توسط میکروب ها به دلیل مکانیسم اثر الکل طبی 99 درصد ها نه شناخته شده است و نه انتظار می رود.

و خاصیت شناخته شده الکل طبی 99 درصد ها برای خشک شدن سریع در هوا به یک کاربرد راحت کمک می کند.

به دلیل خواص آنها، اتانول، n-پروپانول و ایزوپروپانول مواد فعال انتخابی برای ضدعفونی دست هستند.

اثر این الکل طبی 99 درصد‌های تک‌هیدریک، آلیفاتیک و با زنجیره کوتاه مبتنی بر دناتوره‌سازی غیر اختصاصی پروتئین‌ها و تأثیر ناشی از آن بر غشای میکروارگانیسم‌ها است که به لطف آن تأثیر سریع و گسترده‌ای در برابر تعدادی از میکروارگانیسم‌ها به دست می‌آورند.

زمان قرار گرفتن در معرض مورد نیاز به نوع پاتوژن بستگی دارد. برای از بین بردن درماتوفیت ها یا غیرفعال کردن ویروس های بدون پوشش، معمولاً در مقایسه با باکتری ها به زمان قرار گرفتن در معرض طولانی تری نیاز است.

اثربخشی الکل طبی 99 درصد ها با افزایش طول زنجیره (تا 8 اتم کربن) افزایش می یابد، اما نسبت معکوس به تحمل پذیری دارد، به طوری که از الکل طبی 99 درصد های با بیش از 4 اتم کربن برای ضدعفونی کننده دست استفاده نمی شود.