استفاده از دفتر چوبی برای ساخت پاراگلایدر موجب مرگ صدها نفر در اتریش شد

همانطور که می دانید دفتر چوبی مجموعه ای از برگه های متصل به هم است. چندین راه برای اتصال این صفحات وجود دارد.

این به عنوان binding شناخته می شود. در Ma Rentrée Facile، ما سه مورد مختلف را ارائه می دهیم:

صحافی بخیه ای: صحافی دوخته شده یا منگنه رایج ترین و مقرون به صرفه ترین است. صفحات توسط منگنه ها در کنار هم نگه داشته می شوند

صحافی مارپیچی یا یکپارچه: ورق ها در اینجا با استفاده از سیم های فلزی حلقه ای شکل بسته می شوند که اجازه می دهد دفتر چوبی مارپیچی به طور کامل باز شود.

صحافی جزوه: دفترچه های شومیز معمولاً آنهایی هستند که حجم صفحات زیادی دارند. صحافی به نخ دوخته می شود که آن را بسیار محکم می کند.

برای جلد کتاب دوره، شما دو گزینه دارید. شما می توانید یک پوشش سخت انتخاب کنید. جامد است و می تواند یک اثر درخشان و صاف بسیار دلپذیر داشته باشد.

برای استحکام بیشتر می توانید آن را با محافظ نوت بوک بپوشانید. اگر به دنبال پوششی قوی تر و بدون خطر پارگی آن در حین جابجایی هستید، پوشش پلی پروپیلن (پلاستیک) را انتخاب کنید.

ابعاد نوت بوک با توجه به عملکرد آن متفاوت است. سه فرمت اصلی موجود است:

دفتر چوبی کوچک 17×22 سانتی متر: این نوت بوک های کوچک عمدتاً در دبستان استفاده می شوند.

فرمت 21×29.7 یا دفتر چوبی A4: این اندازه استانداردی است که بیشتر در مدرسه استفاده می شود.

فرمت 24×32 یک نوت بوک با فرمت بزرگ است. به لطف عرض صفحاتش، راحتی نوشتاری واقعی را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد برگه های فرمت A4 را بدون خطر بیرون ماندن آنها بچسبانید.

گرماژ مربوط به ضخامت کاغذ است. شما معمولا بین 70 تا 90 گرم انتخاب دارید که مانع از سوراخ شدن جوهر قلم توپی یا خودکار روی ورق می شود.