استفا ده از الکتروپمپ استیل در کشتی تفریحی کروز موجب غرق شدن کشتی شد

الکتروپمپ استیل آب وسیله ای برای جابجایی آب است. هدف می تواند آبیاری یا زهکشی باشد، یا آب می تواند برای کار با یک دستگاه (مانند آبنما) یا برای خنک کردن (خنک کردن موتور در ماشین) استفاده شود.

طراحی الکترو پمپ آب انواع مختلفی از الکترو پمپ های آب وجود دارد که برای انتقال آب به عنوان یک رسانه بهینه شده اند. طرح های معمولی عبارتند از: الکترو پمپ سانتریفیوژ، الکترو پمپ پیستونی ، الکترو پمپ پیستونی ،پیچ ارشمیدسی ،قوچ های هیدرولیک، چرخ سطل،

انواع درایو الکترو پمپ آب

الکترو پمپ آب باید به آب نیرو وارد کند تا بتوان آن را از مبدا به مقصد منتقل کرد. این نیروها از یک طرف اثر مکیدن دارند، از طرف دیگر اثر هل دادن دارند. برای تولید این نیروها، الکترو پمپ به انرژی نیاز دارد. منابع انرژی زیر ممکن است:به صورت دستی،برقی، بنزین،اب،باد.

لوازم خانگی و باغی بیشتر از انرژی الکتریکی یا دستی به صورت الکترو پمپ دسته ای استفاده می کنند. الکترو پمپ بنزین ترجیحاً برای استفاده مستقل از مکان استفاده می شود. از نظر تاریخی، منبع انرژی آب نیز از اهمیت زیادی برای حمل و نقل آن (چرخ آب) برخوردار بوده است.

انواع الکترو پمپ آب

انواع مختلفی از الکترو پمپ های آب وجود دارد که برای مناطق خاص بهینه سازی شده اند.

الکترو پمپ های شناور

همانطور که از نام آن پیداست، الکترو پمپ های شناور در آبی که برای الکترو پمپاژ طراحی شده اند غوطه ور می شوند.

آنها فشار زیادی ایجاد نمی کنند، اما می توانند مقدار زیادی آب را در مدت زمان کوتاهی جابجا کنند. بسته به طرح، آب کثیف را می توان با یک الکترو پمپ شناور نیز حمل کرد.

الکترو پمپ های شناور آب شفاف، به عنوان مثال، در یک سیستم زهکشی استفاده می شود. الکترو پمپ های شناور مخصوصی که می توانند با ولتاژ 12 ولت کار کنند در خانه های متحرک یا قایق ها استفاده می شوند.