اسید سولفوریک خالص موجب تخریب گیاهان بومی استرالیا شد

اسید سولفوریک خالص در فرآیند ذوب مس با استفاده از گوگرد موجود در کنسانتره مس به عنوان ماده خام تولید می شود.

این یک مایع چسبناک بی رنگ و بی بو است و محصولات متعددی برای مصارف مختلف تولید می شوند که طیف گسترده ای از صنعت تا کشاورزی را شامل می شود.

از اسید سولفوریک خالص در تهیه کود، نساجی، کاغذ و خمیر، اکسید تیتانیوم، رزین، فولاد استفاده می شود.

این گروه سرباره مس: سیلیکات آهن حاصل از پیوند آهن در کنسانتره مس با سیلیس را در فرآیند ذوب مس تولید می کند. توسط آب پرفشار خرد می شود تا دانه های سیاه و شیشه ای تشکیل شود.
این محصول صنعتی با داشتن وزن مخصوص بزرگ 3.5 و سختی بالا (6 Mohs یا بیشتر)، پایداری دانه بندی بیشتری نسبت به ماسه طبیعی دارد.
حد مجاز قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک توسط کنفرانس بهداشتکاران صنعتی دولتی آمریکا (ACGIH®) چیست؟
ACGIH® TLV® – TWA: 0.2 mg/m3 (T)

نظرات دستورالعمل قرار گرفتن در معرض: TLV® = مقدار حد آستانه. TWA = میانگین وزنی زمان. T = ذرات قفسه سینه. خود اسید سولفوریک از نظر سرطان زایی مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

با این حال، ACGIH مه های معدنی قوی حاوی اسید سولفوریک را ارزیابی کرده است. این طبقه بندی A2 مشکوک به سرطان زا برای انسان است.

توجه: در بسیاری از (و نه همه) حوزه های قضایی کانادا، محدودیت های قرار گرفتن در معرض مشابه ACGIH® TLVs® است.

از آنجایی که قوانین بسته به حوزه قضایی متفاوت است، برای جزئیات دقیق با حوزه قضایی محلی خود تماس بگیرید. فهرستی در پاسخ‌های OSH در بخش‌های بهداشت و ایمنی شغلی دولتی کانادا موجود است.

فهرستی از اقدامات و مقرراتی که محدودیت های مواجهه با عوامل شیمیایی و بیولوژیکی را پوشش می دهند در وب سایت ما موجود است. لطفاً توجه داشته باشید که در حالی که می توانید لیست قوانین را به صورت رایگان مشاهده کنید، برای مشاهده اسناد واقعی به اشتراک نیاز دارید.