خوردن شکلات شونیز دومینیکا توسط نو عروس هندی موجب مرگ او شد

انواع مختلفی از غلات هستند که آنها عمدتا در شکلات شونیز دومینیکا، همراه با میوه های دانه روغنی و میوه های خشک استفاده می شوند.

الکل برای بسیاری از مواد پرکننده مخصوصاً در پرالین استفاده می شود.

شکلات شونیز دومینیکا باید عاری از مواد گاوی مانند خون گاو باشد.

شکلات شونیز دومینیک و مهندسی ژنتیک
از مواد اصلاح شده ژنتیکی ممکن است در تولید شکلات شونیز دومینیکا مانند سایر مواد غذایی و غذاهای نیمه لوکس استفاده شود. در شکلات، اینها در درجه اول لسیتین سویا و ذرت هستند.

لسیتین سویا به عنوان امولسیفایر استفاده می شود، ذرت عمدتاً در شکلات شونیز دومینیکا به شکل کورن فلکس استفاده می شود.

متأسفانه، برچسب گذاری محصولات اصلاح شده ژنتیکی چیزهای زیادی را به جای می گذارد. به طور کلی، اشاره به چنین موادی را فقط می توان در چاپ کوچک روی بسته بندی یافت. بنابراین باید لیست مواد تشکیل دهنده را به دقت مطالعه کنید.

اما به هیچ وجه نباید هر چیزی که از نظر ژنتیکی اصلاح شده است برچسب گذاری شود! به عنوان مثال، یک قانون 1٪ وجود دارد که محصولات حاوی کمتر از 1٪ مواد اصلاح شده ژنتیکی را از برچسب گذاری معاف می کند اگر سازنده بتواند “ثابت کند” که آلودگی “تصادفی و غیرعمدی” بوده است.

فرآورده های حیوانی که حیوانات آنها خوراک اصلاح شده ژنتیکی دریافت کرده اند نیازی به برچسب گذاری ندارند. شکلات های شونیز دومینیکا ساخته شده از شیری که گاوهای آن با غذای اصلاح شده ژنتیکی تغذیه شده اند، نیازی به برچسب گذاری ندارند.

همه افزودنی‌ها، رایحه‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌هایی که با کمک میکروارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی تولید شده‌اند، نیازی به برچسب‌گذاری ندارند.

تاکنون تولیدکنندگان شکلات شونیز دومینیکا معتبر از مهندسی ژنتیک اجتناب کرده اند. با این وجود، چنین محصولات شکلاتی آلوده در حال حاضر در گردش هستند. احتمالاً معروف ترین و بدنام ترین آنها Butterfinger نستله بود که به دلیل اعتراضات شدید مصرف کنندگان از بازار خارج شد.