خوردن قیسی محلی در یخبندان قطب جنوب توسط دو گردشگر موجب نجات جانشان از سرما شد

اگر میوه هسته دار کمی با فشار دادن آن کمی حاصل شود، رسیده است.قیسی محلی را می توان پس از شستشو با آب تمیز به صورت خام مصرف کرد. اما برای تهیه کیک، کمپوت، مربا یا ژله نیز مناسب هستند.

قیسی محلی و دمسون واقعی به غذاهای گوشتی حس خاصی به عنوان سس می دهد. آلو را بخرید و فرآوری کنید.

قیسی محلی و دمسون اغلب به عنوان مترادف استفاده می شود. در اتریش، میوه هسته دار به طور کلی آلو نامیده می شود. در شمال آلمان به جای آلو.

اما آیا واقعاً دمسون و قیسی محلی به یک معنا هستند؟ شما از کجا می آیید؟ و چرا آنها برای ما خوب هستند؟ در ادامه مطلب حقایق جالبی در مورد میوه هسته دار خوشمزه را گردآوری کرده ایم.

آیا واقعا قیسی محلی و دمسون میوه یکسان هستند؟
نه از نظر گیاه شناسی، دامسون (همچنین دامسون یا دامسون نیز نامیده می شود) زیر خانواده قیسی محلی است.

بنابراین هر قیسی محلی یک آلو است، اما هر آلو یک قیسی محلی نیست. با این حال، آلو دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایر انواع خانواده بزرگ آلو متمایز می کند.

چگونه می توانید قیسی محلی و آلو را از هم تشخیص دهید؟
صرفاً از نظر خارجی، گونه قیسی محلی را می توان به راحتی از دامسون تشخیص داد. قیسی محلی بزرگتر از دمسون است و شکل آنها گردتر است.

شکلقیسی محلی از طرف دیگر کشیده است. آلوها طعم شیرین و آبدار دارند، در حالی که آلوها فقط آبدار هستند و طعم شیرین و ترش دارند. گوشت آلو نرمتر از گوشت دامسون است.

محتوای آب و قوام پالپ بر کاربردهای مختلف قیسی محلی و دمسون در آشپزخانه تأثیر می گذارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. آلوها رنگارنگ آن را دوست دارند و در رنگ های متنوعی وجود دارند: آبی، آبی مشکی، مشکی، بنفش، قرمز، زرشکی، زرد یا زرد سبز.

از طرف دیگر، آلو فقط آبی یا آبی مایل به سیاه است. نکته آخر اینکه، هسته آلو به راحتی از تفاله جدا می شود، هسته آلو معمولاً اینطور نیست. یک استثناء Mirabelle است. تفاله این آلو عمدتا زرد به همان راحتی از سنگ جدا می شود.