ساعت جی شاک ضد اب موجب غرق شدن کودک روسی در دریا شد

اولین چیزی که باید بدانید این است که ساعت جی شاک ضد اب یک خاصیت جالب دارد: وقتی جریان الکتریکی به کوارتز اعمال می شود، با سرعت ثابت 32768 بار در ثانیه می لرزد. اینجاست که ساعت جی شاک ضد اب قابلیت اطمینان خود را به دست می آورد.

مداری در یک ساعت جی شاک ضد اب جریان الکتریکی ثابتی را به کریستال کوارتز اعمال می کند. نوسانات ساعت جی شاک ضد اب زمان بندی می شوند و هر بار که کوارتز به نوسان 32768 خود می رسد یک پالس الکتریکی ایجاد می شود  یک ثانیه.

این پالس الکتریکی همان چیزی است که حرکات ساعت جی شاک ضد اب (مانند نیکسون 51-30 کرونو) را نیرو می‌دهد.

نحوه استفاده از آنها
استفاده از ساعت جی شاک ضد اب آسان است، زیرا با باتری کار می‌کنند. فقط مطمئن شوید که باتری شما شارژ شده است، زمان شما درست است و شما آماده هستید!

تبدیل انرژی نور: ساعت جی شاک ضد اب از پنل های خورشیدی کوچک برای جمع آوری نور و تبدیل آن به انرژی استفاده می کنند.
از کریستال‌های ساعت جی شاک ضد اب استفاده کنید: نیروی جمع‌آوری‌شده و ذخیره‌شده برای حرکتی مشابه با ساعت جی شاک ضد اب استفاده می‌شود.
نور خورشید یا نور مصنوعی: برخی از ساعت‌های خورشیدی می‌توانند با نور مصنوعی در داخل خانه تغذیه شوند، اما نور مستقیم خورشید برای همه نوع‌ها بهترین کار را دارد.
چگونه کار می کنند
محبوبیت ساعت های خورشیدی در حال افزایش است، زیرا توانایی ذخیره انرژی برای حرکت و سپس شارژ مجدد با جذب نور را دارند.

این ساعت ها با استفاده از انواع سلول های خورشیدی برای ذخیره انرژی گرفته شده از نور خورشید و همچنین نور مصنوعی کار می کنند. سلول های خورشیدی را می توان در امتداد محیط یا پشت صفحه ساعت قرار داد.

سپس انرژی به آرامی آزاد می شود تا حرکتساعت جی شاک ضد اب را تامین کند.

بسته به فناوری، یک ساعت خورشیدی می تواند بین 10 تا 20 سال قبل از نیاز به باتری جایگزین دوام بیاورد.