ترمزهای دیسکی مزیت مکانیکی زیادی نسبت به لنت ترمز شرکتی دارند. ترمز زدن به نیروی کمتری نیاز دارد.
در هنگام فرودهای طولانی، لنت ترمز شرکتی می توانند باعث گرم شدن رینگ شوند و در نتیجه قدرت ترمز ضعیف شده یا از بین برود .
به ویژه در چرخ های کربنی. ترمزهای دیسکی کمتر گرم می شوند و قدرت آنها به دلیل شرایط کاهش نمی یابد.
سیستم های ترمز دیسکی هیدرولیک بسیار پیچیده هستند. اگرچه بسیار قابل اعتماد هستند، اما نیاز به نگهداری منظم دارند و تخلیه خط هیدرولیک می تواند یک کار دشوار و پیچیده باشد.
سیستم ترمزهای دیسکی مکانیکی و هیدرولیک به دلیل داشتن قطعات بیشتر در مقایسه با لنت ترمز شرکتی دارای یک معایب وزنی هستند.
ترمزهای دیسکی قدرت توقف بسیار بیشتری نسبت به لنت ترمز شرکتی دارند. باران اثربخشی آنها را کاهش نمی دهد.
آنها درجه استثنایی از مدولاسیون را ارائه می دهند دقت بین اصطکاک سبک لنت ها روی دیسک و اعمال قدرت بهینه که منجر به ترمز نرم تر و کنترل شده تر می شود.
یکی دیگر از مشکلات مشابه، پدهای لعابدار هستند، اصطلاحی که به سطح صاف و براق لنت گفته می شود که اکنون تنها کسری از اصطکاک قبلی را ایجاد می کند.
این مشکل به نظر من بسیار رایجتر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم و شایعترین منشأ آن از اعمال سبک و مداوم ترمزها ناشی میشود، که یک عیب ناخوشایند است که برای خنک شدن بهتر ترمزهای قویتر اما کوتاهتر باید جایگزین آن شود.
و البته چند دهم ثانیه در تک آهنگ های مورد علاقه اش کسب کند.
با این حال وضوح در این مورد بسیار ساده است، زیرا کافی است خود را با کاغذ سنباده مسلح کنید و سطح براق را سنباده بزنید تا مشکل برطرف شود.
سیال موجود در سیلندر اصلی واقع در نزدیکی اهرم ها از طریق یک مجرای هیدرولیک به کولیس از طریق سیستم رانده می شود و باعث فشار شدید لنت ها بر روی دیسک می شود.