مصرف کود ارگانیک ویتامینه موجب می گردد که درختان هلو تا بیست متر رشد کنند

کودهای معدنی گران هستند و عمر نسبتاً کوتاهی دارند. استفاده صحیح از کود ارگانیک ویتامینه تأثیر مستقیمی بر کیفیت و سودآوری محصول دارد.

در حال حاضر، کودهای مستقیم بر اساس خواص ته نشینی کود هنگام مخلوط شدن به انواع A و B تقسیم می شوند.

بنابراین، برای رفع این عیوب، یک کود آلی معدنی با سوبسترای ویتامین C، AGH-Ringer تولید کردیم. این مطالعه شامل یک آزمون هم ارزی کود بود که به مدت 15 هفته از کشت خاک در مزرعه با استفاده از کاهو (Lactuca sativa L.، ‘Jeok Chi Ma’) با AGH-Ringer به عنوان کود آزمایشی به طول انجامید.

این کود مبتنی بر کود ترکیبی پودری r-Ringer بوده و با استفاده از کیلیت مواد معدنی ضروری با بستر ویتامین C به نسبت 18.9:14:4.0 NPK تولید شده است.

کود

در ارزیابی در محل، برتری AGH-Ringer از طریق اثر تحریک رشد در هر دو بخش هوایی و ریزوسفری گیاهان در دمای مناسب خاک نشان داده شد.

این کود همچنین عملکرد را حتی در شرایط نامناسب دمای پایین افزایش داد. علاوه بر این، AGH-Ringer باعث افزایش جذب و فراهمی زیستی مواد معدنی در برگ کاهو در هنگام برداشت شد. توانایی جذب مواد معدنی در کل دوره برداشت الگوی یکنواختی را نشان داد.

تایید شده است که AGH-Ringer تولید شده با ویتامین C به عنوان یک سوبسترا، کودی با کارایی عالی است که رشد و برداشت را به طور همزمان افزایش می دهد و مشکلات موجود کودهای شیمیایی مانند رسوب گذاری و عدم جذب مواد معدنی در سیستم های محلول غذایی را حل می کند.

کشاورزی از دیرباز نقش مهمی در توسعه تمدن بشری داشته است. در دوران ماقبل تاریخ، انسان ها قبیله هایی تشکیل دادند و به عنوان منبع غذایی شروع به کشت گیاهان کردند.

سیستم‌های کشاورزی متعارف می‌توانند اثرات منفی متعددی بر محیط‌زیست ایجاد کنند، مانند استفاده ناکارآمد از آب، نیاز به زمین در مقیاس بزرگ، خروج آفت‌کش‌های باقی‌مانده، و فرسایش با انحطاط خاک.

بنابراین، با گذشت زمان، مردم تلاش کرده اند تا تکنیک های کشت را برای تولید مواد غذایی کارآمدتر و حفظ محیط زیست توسعه دهند. نمونه های معرف شامل کشاورزی هیدروپونیک و کشاورزی زیستی با استفاده از تلقیح زیستی است.

کشت هیدروپونیک که یک روش کشت پیشرفته است، دارای مزایایی از جمله افزایش عملکرد، تولید مستمر در طول سال و نیاز به سطح کمی برای کشت بسیاری از انواع محصولات کشاورزی است.