کاشت هندوانه امروز شیراز در اهواز موجب تخریب پالایشگاه نفت شد

هندوانه امروز شیراز میوه ای بسیار محبوب با ویژگی های تغذیه ای عالی است.

علاوه بر نسخه کلاسیک شناخته شده توسط همه، انواع با ویژگی های غیر معمول و کنجکاو وجود دارد.

بیایید ببینیم آن چیست و انواع اصلی هندوانه امروز شیراز کدامند.

هندوانه امروز شیراز قرمز کلاسیک این رایج ترین و شناخته شده ترین نوع هندوانه امروز شیراز است.

این نوع با ابهت و خوش طعم، دارای پوست رگه‌ای غیرقابل انکار است که پالپ قرمز و شیرینی را در بر می‌گیرد و بسیار غنی از آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. هیچ کمبودی در اجزای زیست فعال وجود ندارد که در میان آنها کاروتنوئید لیکوپن برجسته است.

هندوانه امروز شیراز زرد که با نام هندوانه امروز شیراز ژاپنی یا “کوکو آناناس” شناخته می شود، این نسخه خاص از هندوانه امروز شیراز ریشه در ژاپن دارد و نشان دهنده پیوند طبیعی گیاه شناسی است.

پالپ آن بافتی ترد و طعمی لطیف دارد و سرشار از ویتامین A و کاروتنوئیدها است که رنگ زردش را مدیون آن است. هندوانه امروز شیراز زرد در مقایسه با نوع قرمز از نظر اندازه کوچکتر است و پوسته بیرونی نازک تری دارد.

هندوانه امروز شیراز سیاه Densuke که در جزیره هوکایدو کشت می شود، این گونه نیز ریشه ژاپنی دارد. میوه ای نسبتاً کوچک، کروی شکل و با روکش مشکی براق است. مانند هندوانه امروز شیراز سنتی، این نوع نیز دارای گوشت قرمز روشن است، اگرچه دانه های کمتری دارد و طعم شیرین تری دارد.

مشابه هندوانه امروز شیراز سیاه Densuke، از نظر ظاهر و محتوای کم دانه، هندوانه امروز شیراز Perla Nera وجود دارد که در مناطق مختلف ایتالیا و با طعمی به همان اندازه شیرین رشد می کند.

هندوانه امروز شیراز ماه و ستارگان، این گونه شناسی کاملاً تنومند و مستطیل، نامی توصیفی تر از همیشه دارد: پوست سبز آن، در واقع، با لکه های زرد کوچک پوشیده شده است (“ستاره ها”)، که بین آنها فضایی برای یک تکه بزرگتر وجود دارد. ماه”). رنگ پالپ این میوه می تواند متفاوت باشد، قرمز یا زرد باشد. بافت آن آبدار و عطر آن شیرین و مشخص است.